22 de setembre del 2015

El Comité d’Empresa de RTVV remet la seua proposta de model a la comissió d’experts universitaris

LES CLAUS DEL NOU MODEL
dos canals de TV , una emissora de ràdio i una plataforma digital multimèdia.
repartir equitativament entre la producció pròpia (feta 100% amb mitjans del grup) i les produccions externa i aliena.
la plantilla pròpia hauria d’abastir els informatius i els programes de televisió destinats a cobrir el servei públic


Vore Document

El Comité d’Empresa de RTVV SAU ha remés la seua proposta de model de ràdio i televisió publiques a la “Comissió d’Experts de les Universitats Valencianes”, que es reuneix este dimarts per començar a treballar en l’elaboració d’un document base sobre el disseny de la futura ràdio televisió valenciana.

El document , que ja va ser exposat parcialment en el Fòrum Social de l’Audiovisual Valencià impulsat per Podemos, es divideix en tres parts: anàlisi de la problemàtica laboral judicialitzada, perspectives legislatives obertes i model de producció per a una nova RTVV.

Pel que fa al model de producció, el Comité planteja una estructura amb dos canals de TV (un canal generalista i altre especialitzat en informatius, senyals en directe i retransmissions); una emissora generalista de ràdio i una plataforma digital multimèdia. En este sentit, el model permet que tots els continguts siguen multiplataforma, de manera que, a més de la seua distribució clàssica per als usuaris més tradicionals, puguen estar disponibles a través d’internet en tot tipus de dispositius electrònics. És a dir: una aposta decidida per un concepte transmèdia d’acord amb les demandes presents i futures dels potencials usuaris.

Al costat de la producció pròpia de referència, el model preveu distribuir els continguts d’altres institucions públiques com ara universitats, escoles professionals, institucions culturals i organismes que aposten per la producció audiovisual com a eina de transmissió de valors o coneixements.

Pel que fa a la producció, proposa repartir equitativament entre la producció pròpia (feta 100% amb mitjans del grup) i les produccions externa i aliena. Repartir equitativament en tres terços la proposta televisiva permetria a RTVV complir amb la seua funció de servei públic i alhora exercir la funció de motor de la indústria audiovisual.

El Comité considera que la càrrega de treball de la plantilla pròpia hauria de cobrir els informatius i els programes de televisió destinats a cobrir el servei públic encomanat per la nova llei de creació i els contractes programa que la desenvolupen.

En informatius esta proposta inclouria per al canal generalista de televisió:
• Un mínim de 3 informatius diaris entre setmana.
• 2 informatius diaris cap de setmana.
• 3 programes informatius no diaris.
• 1 programa setmanal d’esports.

Pel que fa als programes de televisió a cobrir amb producció pròpia es proposa:
• Un programa magazine de matí de dilluns a divendres.
• Un programa magazine de vesprada dilluns divendres.
• Quatre programes no informatius setmanals divulgatius.

El segon canal de televisió, la programació radiofònica i la plataforma multimèdia tenen una producció interna del 100%.

Este text serà contrastat ara amb altres models. El repte de la Comissió d’Experts de les Universitats Valencianes serà arribar a un document de consens que puga servir a la futura Comissió Parlamentària per a iniciar els treballs del debat a les Corts.

Vore Document